FAQ - Veelgestelde vragen
Wij doen ons uiterste best om al uw vragen te beantwoorden. Indien u na het lezen van de de vragen nog met onduidelijkheden zit, kunt u altijd bij ons terecht. Wij zijn op werkdagen te bereiken van 8:30 uur – 17:30 uur
Vraag en antwoord
Kies als verhuurlocatie de shuttleservice
Bij het boeken van een huurauto kun je een keuze maken uit ophalen op kantoor op luchthaven of shuttle service. De auto ophalen met de shuttle service is beduidend goedkoper. Je bent nooit langer onderweg met de bus die je op het vliegveld afhaalt dan 10 minuten en de chauffeur zet je netjes bij het kantoor af waar je vervolgens je gegevens laat invullen en je een auto krijgt aangewezen. Van daaruit kun je aan je vakantie beginnen met een gerust hart. Goed verzekerd en tegen niet al te hoge kosten. Bespaar waar je kunt door gebruik te maken van de shuttle service. Je brengt de auto na de vakantie weer netjes terug naar de shuttle service en zij zorgen op hun beurt weer dat je zo snel mogelijk naar het vliegveld komt. De kosten kunnen omlaag omdat de huur voor een kantoor buiten het vliegveld goedkoper is dan op het vliegveld zelf.
Kan de huurauto bij mijn hotel worden geleverd?
Jazeker, we kunnen regelen dat de huurauto bij uw hotel of appartement wordt af geleverd. Hier zijn wel kosten aan verbonden, die staan vermeldt in de huurvoorwaarden. Om deze service te boeken, dient de accommodatie over een receptie te beschikken. De auto kan niet vanaf de luchthaven worden afgeleverd. regel de huurauto bij een stadskantoor om deze service te kunnen boeken.
Tankregeling verschil. Let op!
Kosten kun je besparen door FF te kiezen. Dit wil zeggen full-full. Je neemt hem vol mee en je levert hem vol terug. Bij veel verhuurders is dit vooraf niet geregeld en rekenen ze bij het afhalen een volle tank. Je betaald deze extra bovenop je al betaalde huur. Ze beloven dan dat ze het betaalde bedrag terugstorten op je creditkaart als je hem weer vol inlevert. Dit is vaak niet waar. Ze houden altijd een euro of 5 achter om een of andere reden. Je krijgt nooit het bedrag terug wat je in het begin hebt betaald. Je kunt ook kiezen voor FP. Dit wil zeggen full-payed. De eerste tank is dan betaald en je kunt hem leeg inleveren. Vaak is het wel zo dat je hiervoor meer betaald dan bij een regulier tankstation, dus de FF optie kiezen bij Sunny Cars bespaart zeker.
Waar kan ik de huurauto ophalen?
Op het adres van de verhuurder, dus de lokale partner van Sunny Cars. Dat adres vind u op de voucher die u ontvangt als de boeking is bevestigd.
Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?
Heeft u uw vluchtnummer doorgegeven? Dan zal de verhuurder als u vertraging hebt de gereserveerde auto niet weggeven.
Creditcard op naam van huurder nodig bij autohuur?
De creditcard waarmee u de borg ter plekke voldoet, moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Dit is om zekerheid te hebben over wie de auto bestuurt, zodat alle gegevens (handtekening, rijbewijs, identificatiebewijs en creditcard) overeenkomen.
Welke documenten heb ik nodig bij het ophalen van mijn huurauto?
Als u de huurauto ophaalt, dient u (als hoofdbestuurder) een geldig rijbewijs, geldig paspoort en de Sunny Cars voucher te overleggen. Op vrijwel alle bestemmingen moet de hoofdbestuurder over een creditcard of naam beschikken. Het is belangrijk dat u uw pincode weet, die is tegenwoordig verplicht bij het betalen met een creditcard. Verder is alles al geregeld en bent u optimaal verzekerd. U kunt zó wegrijden. Wij wensen u een prettige vakantie!
Wat moet ik doen als ik pech heb met mijn huurauto?
Als u onverhoopt pech krijgt, staat u er niet alleen voor. De meeste verhuurders bieden een 24- uurservice, het telefoonnummer vind u op het huur contract van de lokale partner. Neem altijd éérst contact op met de lokale verhuurder. Schakel niet zelf, zonder overleg, de wegenwacht in. Deze kosten krijgt u dan namelijk niet vergoed. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij hebben een noodnummer dat 24 uur per dag bereikbaar is. U bent hiermee altijd verzekerd van een Nederlandstalige ondersteuning.
Het noodnummer is +31 23 5 699 690